ONZE BESTE RECRUITMENTCAMPAGNE

Tot nu toe

Schone en hygiënische parken zijn uiterst belangrijk voor Center Parcs. Om die reden zijn zij doorgaans opzoek naar housekeepers die ervoor zorgen dat iedereen optimaal kan genieten van zijn welverdiende vakantie! In het hoogseizoen is de behoefte altijd groot. Daarbij hebben we te maken met goede, maar ook minder goed bereikbare locaties van de parken. Hoe gaan we dit oplossen?

CENTER PARCS

Out of the box recruitment.

DE UITDAGING
Hoe bereiken we mensen en zorgen we ervoor dat Center Parcs voldoende sollicitaties binnen krijgt? De onderliggende en belangrijkste vraagstukken waar we gezamenlijk een antwoord op moesten geven. Wat wel duidelijk was is dat er behoefte is aan een tailor made recruitmentstrategie. Het was zaak media strategie te ontwikkelen, het sollicitatieproces te optimaliseren en de drempel voor de sollicitant zo laag mogelijk te maken. De extra uitdaging: binnen 4 weken moest de nieuwe strategie live gaan!

ONZE PRODUCTEN
  • Research
  • Campagnewebsite(s)
  • Jobmarketing campagne
  • Efficiënt sollicitatieproces

DE OPLOSSING
We hebben in nauwe samenwerking met Center Parcs de specifieke campagne website www.vacaturesbijcenterparcs.nl ontwikkeld. De website is het centrale punt in de online werving van kandidaten. Het is dé plek waar kandidaten gericht wordt geïnformeerd over de vacature en het werken bij Center Parcs. De website is volledig op maat gemaakt en gericht op een optimale kandidaatsbeleving. De website is passend bij de identiteit van Center Parcs, de verschillende parken en biedt een laagdrempelige manier om te solliciteren.

Aansluitend hebben we samen met Center Parcs de unieke kenmerken van de organisatie, de parken en de vacature beschreven. Dit hebben wij door vertaald naar een recruitment strategie, ontwikkeling van content en propositie van Center Parcs als geheel en per individueel park. Het unieke sollicitatieproces is afgestemd op de doelgroep. Je bepaalt als kandidaat zelf de dag dat je op gesprek wil komen, deze wordt uiteraard nog persoonlijk bevestigd door Center Parcs. Heb je vervolgens een goed gesprek gehad dan ga je naar huis met een contract op zak voor 13 maanden bij Center Parcs.

Onze recruitmentcampagne zorgt voor een optimaal bereik en de juiste aandacht voor de parken en de vacatures. Door de inzet van social media en het verzorgen van een prominente positie op de vacaturezoekmachines, vergroten wij de zichtbaarheid van de vacature en de naamsbekendheid van Center Parcs onder de relevante doelgroepen. De conversies, sollicitaties en daadwerkelijke invulling van vacatures worden wekelijks geanalyseerd. De campagne wordt aan de hand van deze resultaten optimaliseert met als doel meer relevante sollicitaties tegen lagere kosten.

HET RESULTAAT
  • Inzicht in de verschillende relevante doelgroepen en het online gedrag;
  • Een geoptimaliseerd en succesvol sollicitatieproces, weten wat wel en niet werkt;
  • Binnen 3 maanden:
    • 2.5 miljoen impressies en 35.000 bezoekers;
    • 1200 sollicitanten;
    • 150 nieuwe medewerkers.

Vakantie is voor iedereen leuk en echte ontspanning. Wat is er dan mooier dan er je vak van te maken. Welkom bij Center Parcs, Nederlands bekendste vakantieparken, midden in de natuur. Center Parcs zoekt collega’s die net als zij kwaliteit en service hoog in het vaandel hebben staan en die zich graag blijven ontwikkelen. Maak deel uit van de Center Parcs Familie en kom erachter wat werken in de recreatiebranche voor jou kan betekenen. 
Elke dag werken ruim 9500 enthousiaste medewerkers aan een glimlach voor de gasten. De medewerkers zijn onderverdeeld in hechte en gezellige teams. Teams waar je op kunt bouwen, van kunt leren en elke klus mee klaart.