Willem Meijer, ondernemende jongeman uit de (immer gezellige) Parel van het Zuiden: Breda.
Sinds 2022 ben ik afgestuurd aan de Hogeschool van Amsterdam, Communicatie. Tijdens mijn studie heb ik mij gespecialiseerd in merkcommunicatie. Daarnaast heb ik sinds m’n 18e verschillende creatieve bedrijfjes gehad in kunst, grafisch vormgeven, food socials en mod
Wat doe je bij Bluewave?
Als marketingcommunicatiespecialist ben ik vooral bezig met brand awareness en new business aantrekken d.m.v. online campagnes, social media marketing, partnerships en door te zorgen dat de website er tiptop in orde uit ziet.
Welk beeld dat je van tevoren van dit werk/bedrijf had, bleek in de praktijk heel anders te zijn?
Dat je zonder recruitmentachtergrond met 2-0 achterstand begint. Ik heb het naar mijn mening redelijk snel opgepikt en in de praktijk ben je vooral bezig met kansen identificeren, externe bedrijven/zzp’ers managen, strategie schrijven, social creatie (copy & design), campagnes creëren en taalfouten hier en daar verbeteren/voorkomen vóór publicatie van documenten. Daarbij komt natuurlijk de kennis van recruitment en de markt, maar dat is net als vele andere banen waar je nieuw bent: dát komt vanzelf.
Wat was je allerleukste werkdag ooit? Waarom die dag?
Ik denk m’n tweede werkdag. Toen heb ik met John en Bluepeaks deelgenomen aan een voetbaltoernooi voor de Johan Cruijff stichting in het Olympisch Stadion. Ondanks dat het weinig met marketingcommunicatie te maken heeft gehad, is er zeker hard gewerkt voor de overwinning!
Wat is je favoriete gespreksonderwerp met collega’s tijdens de pauze?
De invloed van kwantummechanische onzekerheidsprincipes op de ontwikkeling van niet-lineaire chaostheorieën in astrofysische turbulentie.
Wat is het meest waardevolle dat je hebt geleerd bij deze werkgever?
Hoe leuk het is om iets bij te kunnen dragen aan het bedrijfsresultaat. Als je vertrouwen krijgt van bovenaf is je werk een stuk leuker, maak je mooiere en leukere dingen, die beter resultaat opleveren binnen de kaders van marketingcommunicatie. Gaat het goed met marketing, dan gaat het goed met het bedrijf.
Wat viel je op tijdens je eerste werkweek?
De open houding van m’n collega’s die merkbaar echt hun best doen om je te leren kennen en je mee te nemen tijdens de lunch of op je eerste vrijdagmiddagborrel bijvoorbeeld.
Hoe merk je dat je werkgever betrokken is bij jou?
Het vertrouwen dat je krijgt voor je werk, je mening telt en daarbij krijg je een mooi budget om je werk mee te kunnen doen. Ook het budget om jezelf te blijven ontwikkelen ieder jaar, het mes snijdt natuurlijk aan twee kanten. Maar ook de verjaardagswensen, het kerstdiner, Oktoberfest en zomerse borrels op het dakterras zijn een mooi voorbeeld dat Bluewave het belangrijk vindt dat iedereen ook gewoon geniet naast z’n werk.
Wat is het meest bijzondere moment dat je de afgelopen maand hebt meegemaakt in je werk?
Dat zijn twee dingen eigenlijk: 1. de livegang van m’n tweede lead generation campagne, er heeft veel werk in gezeten en was een omvangrijk project vanwege de facelift van de website wat parallel hieraan liep. Al met heb ik het met John in goede banen geleid en gaan we zien wat er nog in het verschiet ligt voor de toekomst!
En nummer 2: de livegang van de nieuwe website, hier heeft ook veel tijd en moeite in gezeten om de content (video’s en foto’s) te produceren, de teksten te (her)schrijven en de elementen als de Marketing Maturity Scan te laten maken en te controleren in talloze review rondes. Uiteindelijk enorm trots op het eindresultaat!
Wat zou je willen zeggen tegen potentiële toekomstige collega’s?
Zoek een bedrijf waar jij denkt dat je goed past, waar er naast hard werk ook ruimte is voor plezier en fouten maken, maar waar je ook vooral verschil kunt maken. Bluewave is precies zo’n bedrijf!